غذا. ومواد خوراکی < الشاي الأسود
چای ایرانی

 

از لحاظ تاریخی، دریای خزر در ایران، چای ایرانی اولین شهر در جنوب از هزینه های کاشت است. با توجه به آب و هوای معتدل، کیفیت خاک و بهار آب شیرین آن، لاهیجان هدف تبدیل شدن به بزرگترین کشت چای در ایران.
 
اولین کارخانه چای های مدرن ساخته شده در سال 1934. در حال حاضر 107 مجموع 32000 هکتار از چای و چای.
 
بسیاری از باغ چای در دامنه ایران واقع شده است، مانند باغ چای دارجلینگ. این ارتدوکس چای تولید چای از بازده بالا است. رنگ چای ایرانی قرمز است، طعم سبک تر، باید برای 10-15 دقیقه خیس خوردن، علاوه بر آن را بسیار خوب به نوشیدن بدون شکر و شیر است.
 
چای سیاه
سیاه فرایند تولید چای نیاز برای تکمیل فرآیند تخمیر در حال اجرا است. یک افسانه ای درباره چای وجود دارد: در اوایل قرن 17، گروهی از چای سبز از طریق دریا، پس از یک قایق سواری طولانی، از چین به لندن حمل می شود. پس از یک سفر طولانی، قوطی چای کپک زده است که دیگر چای سبز، چای سیاه پس از اصلاح می شود. موهبت در لباس مبدل، این تغییر نه تنها کارشناسان به رسمیت شناختن برنده است، و حتی بریتانیا بسیار مایل به طعم و مزه چای می باشد، که برخی از چای های جدید از چین حمل می خرید. . .
 
هوا خشک
روش اول این است که به برگ انعطاف پذیری به منظور تسهیل نورد پس از آن. برگ های تازه خواهد شد 50٪ از رطوبت از دست بدهند. برداشت خواهد شد به طور مساوی در 12-18cm از هم جدا نردبان و یا کتانی دندانه دار کردن، قرار داده شده در اتاق پخش شده است. دمای اتاق بین 20 ° C-24 ° C نگه داشته، و نصب و راه اندازی هوا در گردش فن. این فرایند معمولا 18 تا 32 ساعت طول می کشد.
 
نورد
بر خلاف چای سبز نورد هدف آن به پیچ و تاب برگ های خشک اما از بین بردن ساختار سلولی آن، ارتقای واکنش آنزیم تخمیر نیست. اگر برگ ها حجم نور، پس از آن چای خواهد شد ملایم ساخته شده است. سپس برگ کمی به طعم و مزه چای را کمی سنگین تر رول. نورد را می توان با دست یا ماشین انجام می شود.
 
اضطراب
برگ خواهد شد به اتاق تخمیر بعدی ارسال می شود. محدوده رطوبت بین این تخمیر است 90٪ تا 95٪، محدوده دما 20 ° C تا 22 درجه سانتیگراد است. تهویه باید بهتر باشد، اما نه پیش نویس کم است. برگ ها به فاصله لایه کف نورد 4 مرکزی 6cm است. با توجه به کیفیت برگ، فصل، و با دانه های ریز منطقه ای قوی مورد نیاز، تخمیر برای 1-3 ساعت است.
 
کباب کردن
برای اینکه تخمیر متوقف می شود، چای نیاز به تحت درجه حرارت بالا با بیشترین سرعت ممکن. تکلیس در مناطق بزرگ خشک کن استوانه ای متوسط درجه حرارت از برگ 90 ° C، 15 تا 20 دقیقه گرم کردن، انجام شد.
 
درجه
چیزی که بعد از انجام این کار این است که با توجه به سطح طبقه بندی به چای است. چای به سرعت در دو سطح جدا می شود.
- برگ های خرد شده
- برگ مجموع
برگ های خرد شده به طور طبیعی در برگ و یا از طریق دستی ماشین آلات برای پردازش برش ترک خورده بود به دست آمده. برگ مجموع با توجه به نرمی از برداشت محصول طبقه بندی شده.