اخبار صنعت < اخبار شرکت < اوج چه واردات و صادرات سیگنال های م...

واردات و صادرات ارزش بیش از یک تریلیون یوان تعدیل ساختاری ضروری
بر اساس آمار گمرک، در چهار ماه اول ، صادرات چین به 555300000000 $ ، افزایش از 27.4 ٪ بوده است . واردات رسیده 545،020،000،000 $ ، افزایش از 29.6 ٪ .
"در حال حاضر ، تجارت خارجی چین بیش از حد به بالاترین نقطه در تاریخ، بر اساس رشد بالا در سال گذشته ادامه خواهد داد به رشد به شدت . " گفت: بلند Guoqiang .
معاون وزیر مرکز تحقیقات توسعه شورای دولتی ، وزارت خارجه اقتصادی ژائو Jinping که ، از سال 2011 به بعد، تجارت خارجی چین وارد مرحله " رشد قابل توجهی " و وارد دور تازه ای از چرخه رشد تجارت. "این سال، تجارت خارجی چین برای دستیابی به رشد پایدار بدون شک . "
اما کارشناسان همچنین اشاره می کنند که در کشور ما به تدریج از دست دادن کم هزینه، کم قیمت تجارت خارجی تحت چارچوب رقابتی، چین باید ساختار تجارت خارجی تنظیم ، افزایش نسبتا کم در واردات محصولات بی فایده ، تا حد زیادی افزایش پیشرفته مورد نیاز سرعت بخشیدن به تحول و ارتقاء تجارت خارجی تجهیزات، وارد فن آوری، استعداد جهت بهینه سازی ساختار واردات است . در همین حال، چین باید اقلام صادرات سنتی و تلاش صادرات در صنایع در حال ظهور تقویت ، بهبود قابلیت های سرویس مرزی از صنایع مدرن .
کاهش کلی در مازاد تراز تجاری همچنان به بهبود
بر اساس آمار گمرک، مازاد تجاری چین در ماه آوریل به میزان $ 11430000000 . ژانویه-آوریل میزان مازاد تراز تجاری 10280000000 $ کاهش تجمعی 32.8 ٪ .
سه ماهه اول سال جاری ، کسری تراز تجاری چین به نظر می رسد $ 1020000000 ، سه ماهه از سه ماهه دوم سال 2004 ، کسری تجاری برای اولین بار .
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی موسسه تحقیقات اقتصادی خارجی ، گفت: ژانگ Yansheng ، صادرات و واردات کاهش ده میلیارد یوان رشد سریع مازاد تجاری چین است که عمدتا به دلیل در ماه آوریل به نظر می رسد . چند وقت پیش ، سنگ آهن ، سویا و دیگر قیمت کالاها در سطح جهانی به شدت افزایش یافت ، که باعث می شود بسیاری از تولید کنندگان برای حفظ اعتماد به نفس در سهام کالا تضعیف شده، در نتیجه مؤثر بر رشد واردات .
در واردات ، در چهار ماه اول ، سنگ آهن قیمت واردات چین 157.6 $ در هر تن بود ، تا 53.9 ٪، ذغال سنگ قیمت واردات 111.3 $ در هر تن بود ، تا 17.3 ٪، سویا به طور متوسط قیمت واردات از 576 دلار در هر تن ، تا 27.5 درصد است.
" با این حال، بهبود بیشتر از روند تراز تجاری بدون تغییر است . " گفت: ژانگ Yansheng ، با صادرات ثابت، واردات و کاهش مازاد تجاری گسترش یافته است برای تبدیل شدن به اجماع صنعت که نسبت مازاد تولید ناخالص داخلی تجاری چین به تدریج کاهش خواهد یافت، تراز تجاری بیشتر بهبود یافته است.
وزارت بازرگانی به تازگی منتشر شده " تجارت خارجی گزارش وضعیت چین " است در سال جاری انتظار می رود، تجارت خارجی چین رشد مداوم ادامه خواهد داد ، اما نرخ رشد ممکن است کمی پایین تر نسبت به سال گذشته ، افزایش تقاضای داخلی ، سیاست واردات برای حمایت و توسعه بازار بین المللی افزایش قیمت کالاها در چنین عوامل با هم، رشد واردات انتظار می رود که سریعتر از صادرات ، تراز تجاری بهبود بیشتر خواهد شد.
تحلیلگران به طور کلی انتظار می رود در ماه های آینده به سازگاری با رشد صادرات و واردات ادامه خواهد داد ، مازاد تجاری سالانه انتظار می رود به سقوط به حدود 150 میلیارد دلار است.